Frau forsgren?

När jag väl är ledig vill jag göra allting jag annars inte orkar när jag jobbar.. typ som att vara uppe länge, men det spelar ingen roll.. ögonen känns redan tunga! Känns att man har spelat match också. Det är inte bara ögonen som känns tunga, utan hela kroppen.

Det märks och känns att det börjar bli sommar nu, brudar trillar in på jobbet och beställer brudbuketter och bröllopsarrangemang. Det är lite intressant att se hur olika alla brudar kan vara. Allt från bridezillas med kontrollbehov och väldiga krav, till den mer spontana som typ "oj just ja, blommor brukar man ju ha" - typ dagen innan. Det är lika roligt med båda, eller alla som kommer in. Funderar ganska mycket själv hur man själv skulle vara.. om man nu någonsin kommer att gifta sig.. Skulle kännas konstigt att någon annan gjorde ens brudbukett, när jag själv skulle kunna göra den. Som tur är så är det inget jag går och funderar på dagligen, mer nu när jag började skriva om det..

Känner att jag har bra flyt på jobbet ändå.. just nu längtar jag tills i sommar! Tills jag får börja tävla.. satsar på att inte komma lika dåligt till som för två år sen :P hoppas att jag lyckas med det. Tävlingen hålls i Göteborg på Liseberg för nybörjare.. nybörjare är man om man itne tävlat fler gånger än tre. Liseberg är ändå svårt tycker jag.. det har alltid något slags lisebergs tema och det är två hemliga arbeten, då man får veta på plats vad man ska göra. Det ska alltid vara lite spejsat! När jag var med för två år sen var uppgifterna Lisebergkaninens brudbukett och ett blomstrande åkband. Jag hade fått dille på lim (vet inte vad jag tänkte på), och gav mig på saker jag aldrig hade testat förut. Jag mår nästan dåligt när jag tänker på det. Satsar ändå på den tävlingen, men ser mycket fram emot SM uttagningarna i höst, det skulle vara något må jag säga! Jag har lyckats övertala min chef att vi båda ska åka, troligtvis blir det uttagningen i karlstad vi åker till.. vore hur kul dom helst!!!

Men men.. nu ska jag lägga mig o glo på tv!!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det låter fantatiskt att du tävlar, jag har sett din potential och du är en grym florist Emma! Alltid gillat det du skapat, inget snack om saken!



Hoppas det går bättre denna gång när du ska tväla :)



Kram / Madde

2009-05-19 @ 19:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0