Dekorationsmoments-bilder från tävlingen i Karlstad!





Här in action... tummar offrades vid slutet av arbetet.. (aj)



Eleverna på John Bauer knäppte jätte vackra kort. Riktigt snygg vinkel faktiskt! Här framgår det väldigt tydligt att det är en assymetrisk cirkel med ena sidan bredare än den andra.
 


Nu åtog jag mig lite mycket storlek på den tiden jag hade, så avslutet/underlaget hade man kanske kunnat löst på ett mer unikt sätt, men det haffsade jag ihop på de sista 10 minuterna. likaså täckningen av oasisien! TIPS! TÄCK UNDER TÄVLINGSTIDENS GÅNG, INTE IN I DET SISTA! Detta syns inte på kortet, men jag var väldigt slarvig .. 



Jag tror tammetusan detta var Saras! :)



Lite andra modeller av exakt samma uppgift och blommor.. se så olika allas blir! Kuuul!







Här fattade vi att det var jag och Sara som kommit etta och två.. wohoo. De där priskorgarna hade vi renat spanat in och ville sååå gärna ha! :P



Jag: 2a              Sara: 1a              Emma: 3a

Det är soool idag!! Påskveckan är snart över, det är fullt upp på jobbet! Och jag har den äran att jobba, så nu ska det säljas och göras vackra saker!

Kraam!








Kommentarer
Postat av: Kristin

Wow, vilken duktig florist du är! jag ahr precis startat en blogg också. Vi blir fler och fler inom yrket som bloggar, härligt!

2010-04-05 @ 18:37:26
URL: http://callisia.blogg.se/?tmp=05181631
Postat av: Emma

Tack Kristin! Vad kul att du också bidrar till en vackrare vardag! :D

2010-04-05 @ 20:21:05
URL: http://flowerart.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att få se lite olika bidrag från tävlingen! Härligt inspirerande! hoppas du haft en Glad Påsk! (ps nu kommer våren!)

2010-04-06 @ 08:11:51
URL: http://convalaria.blogg.se/
Postat av: Blomsterpassion

Tack för din gulliga kommentar på min blogg. Kul att se tävlingsbilderna, du är superduperduktig! Grattis till andraplatsen! Kul att så många florister bloggar och visar upp sina arbeten. Blommor håller ju för evigt på nätet. Vårhälsningar / Annika

2010-04-08 @ 13:57:05
URL: http://www.blomsterpassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0