Inte som alla andra dagar ..

Igår hade jag lite special beställningar .. något lite utöver det vanliga. En brudbukett där bruden och brudgummen skulle gifta sig på arlanda. De ville ha en enkelt bukett, en som skulle hålla under vigseln och en flygresa till thailand! Ett formarbete till begravning, i hjärtform ! En gemensam nämnare i båda dessa var orkidéer och röda rosor! :)

Idag passade jag då på att knäppa lite kort .. fattar bara inte vad det kan vara för fel på min kamera då den drar huuur mycket batteri som helst. Tar slut efter 5 minuter ! Efter att man kanske knäppt, 30 - 40 kort.. ska det vara sååå???? :/



Jag har använt ett Princess handtag, just för att jag ville att den skulle kännas så nätt som möjligt. Jag har klippt bort stora delar av "nätet" så jag kunde gräva ur för rosorna så dom kom lite längre ner i buketten. Ville få en så flack form som möjligt. Hjärtan på tråden har jag virat runt och rankat och fäst den längsta delen i hänget. en lite läcker detalj i denna bukett är de ditnålade aprikosa nejlikebladen, som även är rankade ner i hänget. Efter att denna bild togs så la jag i ännu fler, just i hänget.





Nu har jag ingen bra bild på undersidan, knäppte faktiskt ingen alls (!!!) Men jag limmade fast galaxiblad, som gick jätte läckert ihop med det röda rosorna och den lilla röda nyansen i orkidén. Jag använde mig av vanlig vinröd bast på handtaget få en lite mer ruffig och exotisk känsla.



En helt annan variant av blomstersmyckning ... fast med liknande tema ! detta hjärta är menat för begravning. Direktiven var att rosorna skulle symbolisera mamman och hennes barn. Resten av hjärtat skulle dekoreras med olika sorters grönt och en effekt med orkidéer.

Kommentarer
Postat av: Susann

Jättefina båda två! Me like!!

2010-04-24 @ 12:15:59
URL: http://blogg.spirainredningvaxter.se
Postat av: Kristin Lindgren

Åh vilket underbart hjärta. Så fint när man får arbeta rejält med det gröna i arbetena=) Brudbuketten var även den väldigt fin såklart!

2010-05-10 @ 23:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0