Hemligheter!

Nu har det hunnit hända mycket saker på kort tid.. Dagarna går så fort! Nästa helg far jag och Sara till Karlstad för att boka in oss på hotell och tävla i en debutant tävling! Lördag går den av stapeln, samtidigt som min karl lämnar landet i sex veckor. :( Så det är delade känslor inför detta..

Men nu till min lilla hemlighet! Jag har sökt en utbildning i Norge, en vidareutbildning för florister på högskolenivå.. För de som har gesällbrev så är denna utbildning mästarbrev förberedande och ger rätt att ta mästarexamination. Nu har ju inte jag gesäll brev, så för mig blir det inte fallet. Men nu till saken, så lyckades ju jag komma in där! Så just i detta nu överväger jag starkt att flytta till Norge och gå den här utbildningen i ett år. Det verkar för bra för att vara sant! Det är dessutom studiemedelsberättigat och jag tar tjänstledigt från mitt jobb som jag sedan kan återgå till med nya lärdomar och ny kreativitet! Utbildningen heter Botanisk Design på VEA i Moelv..

http://www.vea-fs.no/studietilbud/fagskolestudier/botanisk-design/

Är jag tokig??? Det är ju det här jag brinner för! Jag känner att jag måste ta chansen, att jag inte har något att förlora..

Jag är för tillfället fruktansvärt lycklig! :)


Det är svårt att inte ha ranunkler som sin favorit.. älskar deras linjer och lager på lager känsla!


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är klart du ska åka!! Hur ofta får man en sån här chans? Sverige finns kvar när du är klar. :)

2010-02-20 @ 09:15:40
URL: http://frokenwesterlund.blogg.se/
Postat av: Linnea

ååh grattis!! hoppas verkligen du tar chansen :)

2010-02-20 @ 12:58:01
Postat av: elins

Men fasen Emma, det är klart du ska till Vea! ta chansen och speciellt om du får tjänstledigt. Du har ju jobbet kvar sen när du kommer hem =)

2010-02-20 @ 18:05:31
URL: http://elinsundberg.wordpress.com
Postat av: Malin

Det låter ju underbart! Nu blir jag faktist lite avundsjuk! =) Hoppas verkligen att du tar chansen och lycka till i debutanttävlingen! Ha de gott. Kram

2010-02-21 @ 12:25:25
URL: http://convalaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0