Spännande projekt på G!!!!!

ooo, jag är klar med min brudbuketts konstruktion till min första tävling i karlstad. Ska inte avslöja för mycket, men det innehåller mycket ståltråd och två-komponentslim. Vi har dessutom svetsat och färgat. Cerise och kopparorange glitter... ni hör hur vackert det låter! Vem vill inte gå ner för altaret hållandes i något sådant. Sjävlklart ska det dit blommor också. Kan knappt bärga mig tills jag får testa den!! Om det är något jag har lärt mig av kurser och dylikt inom tävlingsbinderi så är det att öva, öva, öva... aldrig göra något på tävling som man aldrig har testat tidigare!

Tävlingen jag ska på härnäst är i Karlstad.. en debutant tävling, alltså för personer som inte har så stor tävlingserfarenhet. Det kommer vara två arbeten som ska utföras på plats, men ett av dom kan man förbereda hemma med torrt material, och beställa blommor hemifrån och ta med sig till tävlingen. Temat till uppgiften är "Fairytale - a cinderella story". Vad kan en ståltrådskonstruktion, tvåkomponentslim och kopparglitter ha för någonting gemensamt med temat ?



Jocke Lindgrens begravningsdekoration till Salvador Dali, SM 2008
Jag funderar på att beställa dessa trådar han använder i sin dekoration.. :)

GODKVÄLL!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0