Franska tulpaner.. ooo jaaaa



   

Härliga franska tulpaner inästlad i björkris, blandat med craspedia, viburnum och oncidiumorkidéer.

Det här var ett tävlingsarbete jag fick förebereda hemma och utföra under en tävlingskurs i Årstahallarna. Rutinerade floristen Nicklas Jensen, som numera lagt tävlandet på hyllan och istället lär ut och dömer i tävlingar och gesällprov, var vår kursledare under dagen.  Otroligt duktig och en stor förebild för en annan! Vi var jätte många duktiga tjejer på plats som försökte insupa så mycket lärdom som möjligt. Tre av oss (vad jag vet) ska faktiskt vara med i årets SM! :)

Det är otroligt viktigt med kompetensutveckling... Nya trender, nya tekniker... Vi behöver ständig uppdatering. Den här tävlingskursen är ett utbud från Interflora Akademins sida, där man behöver tillhöra en blommogram, interflora eller interflora fresh ansluten butik för att kunna delta. Det är ett nyttigt och trevligt sätt att lära sig nya saker, samt ett sätt att träffa sina floristkollegor runt om i landet.



Måste bara lägga upp en annan kursdeltagares bild på hennes arbete. Väldigt snyggt.. gillar dessutom tröjan som hänger fint i bakgrunden, som en kontrast till alltihopa ;)

Malin Svahn från La Fleruriste.. måste bara länka till hennes blogg www.convalaria.blogg.se !!!!

Godkväll!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

fiiint! =) Det var en mycket lärorik kurs! Kramifolia

2010-01-18 @ 14:05:28
URL: http://convalaria.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej Emma! Guud vad roligt att kika in här :) Mycket fint att titta på. Du är väldigt duktig måste jag få säga. Men det vet du säkert redan. Måste fråga vart du jobbar? Känns som om du får göra ganska mycket roligt på ditt arbete. Jag själv tröttnade lite i höstas när jag jobbade eftersom allt skulle gå så snabbt som möjligt och vara så enkelt som möjligt. Saknar att kunna pilla lite med andra tekniker och prova sig fram. Hoppas det går bra med tävlandet också. Lycka till :) /HV Linnea

2010-01-31 @ 21:00:06
URL: http://bebisinovember.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Linnea! Tack! :) Jag jobbar på Mästerblomman i västerås, har jag gjort sen i november 2008 när vi öppnade en ny butik. I butik så är det ju, som du säger, tempo och enkelt... det är ju i tävlandet och inför som man kan få göra lite mer annorlunda grejer. Jag tillbringar väldigt mycket tid och skissar och tittar på bilder och googlar typ allt.. Är väl ivrig som jag alltid varit, då lyckas man komma iväg på lite sånt här :P Det skulle passa dig med! Ge absolut inte upp floristkarriären, för du är ju jätte duktig! :) Det blir vad man gör det till, även om man är tvungen att göra lite på sidan om... Kraam!

2010-02-01 @ 20:08:45
URL: http://flowerart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0