Nörd det är bara förnamnet..

Nu är jag officiellt medlem i FYR´s styrlese - floristernas yrkesråd.. Otroligt nördigt jag vet, men sjukt kul.. Eftersom styrelsen är utspridd över hela landet så kommer vi ha möten över telefon var tredje, eller varannan månad. Är inte så insatt än, men kommer väl förhoppningsvis bli.

Saknar skolan endel faktiskt.. skulle behöva den där "fristaden" att öva och göra, testa saker..  Måste börja träna nu inför SM kvalificeringstävlingarna. Jag anmälde mig och min chef idag till Karlstad, så fram till September har vi på oss. Fick se de första fyra somkvalificerat sig idag från Helsingborg. Florister som gick vidare till SM 2010 var Maria Larsson - Fritz Blommor i Halmstad, Felicia Johnsson - Dennis Blommor i Åhus, Sofie Danielsson - Floristkompaniet i Stockholm, Lina Supstiks - Prinsgatans Blomsteraffär i Göteborg och Sylvia Håkansson - Interflora Helsingborg. Fick lite ångest när jag tittade på bilderna.. Kommer man någonsin kunna göra sådär snygga grejer? Men jag behöver öva! Pratade därför med min chef idag, kommer få ta mig tid att öva på olika tekniker. Vill verkligen få in snitsen och tempo på stiftning. Stiftade brudbuketter är hur snygga som helst med ett nätt handtag. Men det är ju ändå ett tag kvar till september.. men lika bra att börja nu!



Lina Supstiks brudbukett " Kronprinsessan Viktorias brudbukett"


Felicia Johnsons brudbukett


Maria Larssons brudbukett (Denna var publikens favorit)


Sofie Danielssons bukett. Hon hade sjuukt snygg och välarbetad undersida. Har tyvärr inte bild på det.


Sylvia Håkanssons bukett.


Idag fick jag bara jobba över en liten stund, kände ändå att jag hade lite bråttom, ville hem och se Herrlaget spela mot VSK. Matchen gick ju riktigt bra, eftersom de lirar i en lägre serie fick de tre straffar, som satt.. så de vann med 4-3, really very najs!

Imorgon är det röd dag - katching! Dubbelt upp ;) lätt värt

GODKVÄLL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0