Inspiration till tusen

Julruschen är över, hopp om våren med alla vackra lökar och sprudlade spröda tulpaner, ranunkler och anemoner. Det har varit en jäktig tid här i jul, och jag har inte alls varit duktig att uppdatera varken med bild eller skrift i bloggen. Nu har jag bestämt mig för att börja träna lite mer inför vad som komma skall i höst. Har rotat i svinnhinken med blommor och bestämde mig för att göra något vackert av det som fanns där. Hur kul som helst!



   

Jag började med att utgå från det material jag hade och vilken teknik jag ville använda mig av. Ville göra någonslags ställning i aluminiumtråd, droppformad, bunden i handen... det var mina första idéer. Vintervit, idyllisk, levande, väldoftande och svävande var ledord och inspirationen till den här buketten. Vem kan motstå ranunkler och hyacinter tillsammans?

Den tog ca 1,5 timme att göra. Längst tid tog det att tråda "hyacintgirlanger". Viktigt att låta orkidéer vattendra innan man nålar dit dom, de slokar väldigt fort annars.

Skönt att skriva av sig lite.. åå vad jag ser fram emot våren!

Kommentarer
Postat av: Malin

Syggt!

2010-01-14 @ 08:22:25
URL: http://convalaria.blogg.se/
Postat av: sara

Jätte snygg bukett. Håller verkligen med dig om att hyacinter och ranunkel massar bra tillsammans.

2010-03-08 @ 20:17:00
URL: http://saraagdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0