Tävlingsnerver?

Nu är det dags att anmäla sig till årets tävling för florister som uttagning av representanter till yrkeslandslaget.  

På hemsidan www.floristernasyrkesrad.se/tavling finns nu instruktioner om tävlingen. Man kan anmäla sig som privatperson eller skola till årets Yrkes- och skol-SM.


Jag har anmält mig, och hoppas att jag är en av de 45 deltagare som får slåss om en plats på prispallen. De i min ålder, över 21, yngre än 25, har chans att vinna och tävla i EM i Portugal 2010. VM går av stapeln i London. Det kommer att sättas ihop ett Sweden team av alla vinnare, så det är inte bara florister som åker iväg, utan en rad andra hantverkare som tävlar, fast i sin gren.



Johan Petterssons temaarbete SM 2008 "illusion". Jag var där på villa och hem mässan och kunde väl inte drömma om att två år därpå tävla tillsammans med dessa superflorister. En ära!


Kommentarer
Postat av: elin

Kul =) Är inte maxåldern 21?

2010-01-12 @ 12:50:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma

Trodde jag med, men maxåldern för EM i portugal i år är 25. Så har ändå chansen. :) Däremot VM har åldersgränsen 21.

2010-01-12 @ 13:01:57
Postat av: elin

jaha okej, det var ju nice då =)

2010-01-12 @ 13:06:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Malin

Vad kul! Jag kommer heja på på dig! Själv är jag ju för gammal.... men det hade varit bra övning inför sm. kramifolia

2010-01-14 @ 08:24:25
URL: http://convalaria.blogg.se/
Postat av: Mojsan

Såg att Elin Erström är anmäld! Även en Sara Andersson, om det nu är den Sara från oss! Kul att tävla. Håller tummarna! =)

2010-01-20 @ 21:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0